Fiat a anunțat planurile de a produce peste 100.000 de unități anual din noul său model hibrid, Fiat 500, în încercarea de a revitaliza producția în scădere din Italia. Olivier Francois, directorul mărcii, a confirmat că acest vehicul reprezintă o parte esențială a strategiei companiei-mamă Stellantis de a relansa activitatea în țara de origine.
Stellantis, grupul auto rezultat din fuziunea dintre Fiat Chrysler și francezul PSA-Peugeot, a înregistrat o scădere semnificativă a producției în Italia în ultimii ani. În 2023, au fost fabricate doar 475.000 de vehicule, comparativ cu peste 751.000 în anii anteriori, marcând cea mai slabă performanță din 1956. Această reducere se datorează mai multor factori, inclusiv cererea scăzută pentru mașini electrice, concurența din partea producătorilor asiatici și reorganizarea fabricilor pentru lansarea de modele noi.
Noul Fiat 500 hibrid, care va fi asamblat începând din noiembrie la fabrica Mirafiori din Torino, va avea un preț de pornire de 17.000 de euro. Modelul va fi echipat cu o baterie de litiu de 12 volți și va fi produs alături de versiunea complet electrică, care are un preț mai ridicat, de aproape 30.000 de euro. Francois a subliniat că acest nou hibrid este conceput pentru consumatorii obișnuiți, fiind descris ca o opțiune „pragmatică”.
Compania intenționează să producă 5.000 de unități până la sfârșitul acestui an. În schimb, versiunea electrică a modelului 500 a avut o producție modestă de doar 25.000 de unități în 2023, iar fabrica Mirafiori a înregistrat numeroase întreruperi din cauza cererii slabe și a perioadelor de șomaj tehnic.
În plus, Fiat plănuiește lansarea unei versiuni mai accesibile a modelului 500 electric până în 2027, cu un preț estimat la sub 20.000 de euro. Această reducere de costuri va fi posibilă, în mare parte, datorită bateriilor fabricate intern.
Pe termen lung, Stellantis lucrează la o nouă generație a Fiat 500, așteptată pe piață în jurul anului 2030. Francois a menționat că acest model va fi disponibil atât în versiune electrică, cât și hibridă, în funcție de cerințele pieței și reglementările viitoare.





